EOTY 2016

EY Entrepreneur Of The Year™ 2016 în România

Programul Entrepreneur Of The Year, singura competiţie antreprenorială globală, are loc începând cu anul 2014 şi în România.

EY organizează programul Entrepreneur Of The Year în mai mult de 145 de oraşe din peste 60 de ţări, acoperind mai mult de 94% din economia globală. Câştigătorii la nivel naţional intră în finala mondială, titlul World Entrepreneur of the Year  fiind acordat anual la Monte Carlo în cadrul unei ceremonii de gală cu participare internaţională.

Prin organizarea competiției în România recunoaștem meritele remarcabile ale antreprenorilor români, aducem laolaltă povești de succes și apropiem membrii acestei comunități care schimbă România. Comunitatea antreprenorilor care au concurat în primele două ediții ale competiției numără astăzi 88 de membri.

Suntem în căutarea oamenilor care inspiră prin viziunea, leadershipul şi realizările lor. Intră în competiție!

Pentru a nominaliza un antreprenor sau a vă înscrie puteți accesa link-ul https://geoy.ey.com/.

 

Entrepreneur Of The Year

Cristian Covaciu

Fondatorul companiei IPEC
IPEC este unul dintre cei mai mari jucători din lume în domeniul produselor de menaj și porțelan superior. Compania condusă de Cristian Covaciu deține una dintre cele mai avansate tehnologii de producție din domeniu. În prezent, are un venit anual de peste 22 milioane EUR, 800 de angajați și 250 de roboți industriali. Cu aproximativ 40 de milioane de piese fabricate anual, IPEC este o companie care livrează la nivel global, din Japonia până în SUA.

Emerging Entrepreneur Of The Year

Daniel Dines

UiPath
Daniel Dines a țintit o piață cu disponibilitate uriașă de dezvoltare, cea a robotics process automation (RPA). Soluția UiPath RPA este proiectată să automatizeze procese cu volum și grad de sofisticare variabile, de la operații call center, până la procese complexe din domeniul financiar. Compania a avut o creștere explozivă în 2016. De la 20 de angajați în București, a ajuns la 120 de angajați în șapte țări. Cifra de afaceri a crescut pe măsură, cu 600% față de 2015.UiPath a parcurs în ultimii 2 ani drumul de la un startup local la cel de lider global în domeniul roboticii software, cu birouri în Londra, San Francisco, Bangalore, București și un portofoliu de mari clienți la nivel internațional.

Social Entrepreneur Of The Year

Angela Achiței

„Alături de voi”
Angela Achiței, de profesie asistent social, a fost primul angajat al fundației „Alături de Voi” România. Util Deco este brand-ul sub care fundația a dezvoltat, în 2008, o întreprindere socială care are acum 70 de angajați, dintre care 36 cu dizabilități. Firma este organizată sub formă de unitate protejată cu ateliere în Iași, Constanța și Tg. Mureș și este cea mai mare întreprindere socială din România. În 2015, a avut vânzări de aproape 6 milioane EUR.Fundația Alături de Voi (ADV) a fost înființată în 2002 de organizația americană Holt International, care desfășura în acea perioadă în România programe dedicate persoanelor seropozitive și copiilor infectați cu HIV în perioada 1989-2002

Sponsor național

Raiffeisen Bank este o banca universala de top pe piata romaneasca, oferind o gama completa de produse si servicii de calitate superioara persoanelor fizice, IMM-urilor si corporatiilor mari, prin multiple canale de distributie: unitati bancare (peste 500 in toata tara), retele de ATM si EPOS, phone-banking (Raiffeisen Direct), mobile banking (Smart Mobile) si internet banking (Raiffeisen Online). Raiffeisen bank deserveste peste 2 milioane de client din care 101.000 ATM-uri, 8.200 de corporatii si 1,9 milioane de persoane fizice.
Istoria Raiffeisen Bank in Romania incepe in 1994, cand Grupul Bancar Austriac Raiffeisen a deschis o reprezentanta in Bucuresti. In 1998, aceasta a fost transformata in Raiffeisenbank (Romania), oferind produse si servicii pentru companii. Raiffeisen Bank Romania a rezultat din fuziunea, incheiata in iunie 2002, a celor doua entitati detinute la acel moment de Grupul Raiffeisen in Romania: Raiffeisenbank (Romania) si Banca Agricola Raiffeisen S.A., care fusese infiintata in 2001, dupa preluarea bancii de stat Banca Agricola de catre grupul austriac. In 2013, Raiffeisen Bank a preluat portofoliul de retail al Citibank Romania.

Sponsori

Înfiinţată în 1994, Temad Co a devenit în scurt timp una din cele mai importante companii de distribuţie din România, fiind recunoscută ca furnizor de top pe piaţa materialelor auxiliare pentru construcţii, amenajări şi pentru Industrie. Compania Temad are un portofoliu vast de produse de calitate superioară aparținând unor renumite mărci internaționale: Bison, Dupli-Color, WD-40, Bostik, Mem, Revco, Ellen, Motip, Kapro, Mellerud, etc destinate utilizatorilor profesionali și celor casnici. Aceste produse sunt rezultatul investiţiilor în cercetare, în dezvoltarea de tehnologii inovatoare şi sigure şi în atenţia sporită la impactul asupra mediului şi asupra oamenilor. La acest pachet, Temad adaugă servicii de vânzare consultativă, training de specialitate, livrare în 24 h în magazinele din comerţul tradiţional şi din comerţul modern sau direct în şantiere și fabrici. Temad este un reper de încredere pentru comunitate, fiind implicată în diverse proiecte sociale, culturale și educative.

În 2013 s-a înfiinţat Grupul de firme TEMAD: TEMAD CO – Importator şi distribuitor național de materiale auxiliare pentru construcţii şi industrie, TEMAD ENERGIE – Centrală fotovoltaică (Râşnov), TEMAD PRODUCŢIE – Fabrică de plasă din fibră de sticlă (Braşov). Grupul Temad a înregistrat în 2015 o cifră de afaceri de 32 mil euro, având peste 270 de angajați.

În anul 1994 am hotărât să ne facem singuri înghețata preferată. Am testat sute de rețete. Am avut multe reușite. Indiferent de situație, mereu ne-am urmat dorința de a fi cei mai buni în domeniul nostru.

Orice ai face, e important să ai o sursă de inspirație. Un izvor de idei din care să te alimentezi. Pentru noi, inspirația a venit de la natura care ne înconjoară. De fiecare dată când pregătim un produs nou, încercăm să-l facem la fel de simplu, de natural și de surprinzător precum e natura.

Inspirația nu e totul. E nevoie de multă muncă. Iar drumul e mult mai ușor când ai în echipă oameni excepționali, când îți respecți produsele și pe cei care se bucură de ele.

După 22 de ani, fabrica Betty Ice e inclusă în grupul celor mai moderne fabrici de înghețată din Europa. După 22 de ani, încă avem multe de făcut și de învățat.

FAN Courier este liderul pieței de curierat rapid intern. Înființată în 1998 de 3 antreprenori români cu capital 100% autohton, compania deservește peste 30.000 de clienți, atât persoane juridice, cât și persoane fizice.
Cu un parc auto de peste 2.750 de autovehicule, o echipă de peste 4,550 de angajați și mai mult de 15.000 de localități deservite în termen de 24 de ore, FAN Courier își consolidează an de an poziția de lider de piață obținută încă din 2006.
Din paleta de servicii fac parte atât livrări naționale (în 1,2,4 sau 6 ore prin serviciul Express Loco, în 24 de ore prin serviciul Standard, prioritară prin serviciul Red Code, în puncte de proximitate din magazine partenere prin serviciul Collect Point), cât și livrări internaționale, rutier sau aerian, prin parteneriate cu companii de renume. O serie de servicii adiacente se alătură portofoliului și oferă clientului posibilitatea de a externaliza un procent semnificativ din procesul logistic: depozitare, ambalare și expediere prin serviciul Supply Chain, tipărire, envelopare și expediere prin serviciul Print & Go, returul banilor cash sau în cont bancar prin serviciile Ramburs & Cont Colector, confirmare de primire în timp real prin serviciul ePOD, etc.
FAN Courier vă stă la dispoziție prin apel la 021.9336, pe www.fancourier.ro, sau la oricare din cele peste 115 agenții din întreaga țară. Așadar, ORIUNDE, CU PLACERE!

În prezent, MedLife își desfășoară activitatea în 16 Hyperclinici din București, Timișoara, Brașov, Arad, Craiova, Galați, Iași și Cluj, 23 de laboratoare proprii de analize, 10 unități spitalicești în București, Brașov, Arad, Craiova și Iași, dintre care un spital de Pediatrie, unul de Ortopedie și unul de Obstetrică-Ginecologie, 3 maternități în București și în țară, 32 de centre medicale generaliste în București și în țară, 14 centre de excelență cu specializare unică, 8 farmacii proprii reunite sub rețeaua PharmaLife Med și în colaborare cu 140 de clinici medicale partenere din toată țara.
Conform studiului internațional realizat de Reader’s Digest, MedLife este pentru al șaselea an consecutiv cel mai de încredere brand în rândul românilor la categoria „Clinică Privată”, iar în ultimii cinci ani, studiile de piață derulate la nivel național plasează constant MedLife drept brandul cu cea mai mare notorietate pe toate segmentele: spital privat, clinică-centru medical, laborator medical. De asemenea, MedLife a câștigat în ultimii trei ani premiul „Superbrands” la categoria „Clinici private”.

Juriul concursului Entrepreneur Of The Year constă în antreprenori şi profesionişti complet independenţi şi dedicaţi antreprenoriatului.

Misiunea lor este să evalueze diferenţele mici, dar semnificative, care separă candidaţii buni de cei foarte buni. Juriul va evalua aplicaţia finaliştilor în mod voluntar şi complet independent de EY.

Suntem foarte recunoscători faţă de angajamentul arătat de către membrii juriului:

Membrii juriului EY Entrepreneur Of The Year 2016 în România

 

Levente Bara, Președintele juriului

Director General Supremia Grup

 

 

Dan Fărcășanu

Director de Investiții Resource Partners

 

 

Ruxandra Hurezeanu

Director General Ivatherm

 

 

Marius Ștefan

CEO Autonom Rent a Car

 

 

Dragoș Petrescu

CEO City Grill Restaurants

Premii acordate in România

*Criteriile de eligibilitate nu sunt aplicabile pentru înscrierea la categoria Social Entrepreneur of the Year, dar intrarea în competiție pentru acest premiu nu mai permite înscrierea și la o altă categorie. 

Întrebări frecvente

Cea mai mare competiţie internaţională dedicată antreprenorilor – EY World Entrepreneur Of The Year™ – a ajuns la cea de a 16-a ediţie. Programul demarat de EY își propune recunoaşterea rezultatelor obţinute de antreprenorii cu afaceri de succes din întreaga lume. Este deja o tradiție, EY având o experiență de 29 de ani în organizarea competiţiei Entrepreneur Of The Year™ la nivel național în peste 60 de ţări. În fiecare an, câștigătorii Entrepreneur Of The Year din țările participate sunt invitaţi la Monte Carlo pentru a intra în cursa pentru titlul EY World Entrepreneur Of The Year™. Evenimentul de anul acesta se desfasoară între 12 mai 2016​ -iunie 2017.

Programul a fost înfiinţat pentru a aduce recunoaştere celor mai inovatori şi de succes antreprenori din lume. Prin identificarea şi recunoaşterea realizărilor antreprenorilor implicaţi în afaceri dinamice şi de succes, urmărim încurajarea activitatăţii de antreprenoriat în întreaga lume. Colaborăm cu antreprenori prestigioși: lideri de companii globale animați de idei inovatoare, vizionari ce dețin firme pre-IPO şi antreprenori sociali care lucrează în domeniul celor mai presante probleme ale societăţii. Am învăţat foarte multe din aceste interacţiuni şi admitem că în antreprenoriat nu este vorba despre grandoare, ci despre o stare de spirit. Considerăm că este o atitudine pe care toate întreprinderile pot - şi ar trebui - să o îmbrăţişeze. Ne dorim să încurajăm oamenii din întreaga lume să se gândească la ce presupune a fi un antreprenor şi cum putem crea un mediu în care inovarea şi creativitatea să prospere. Programele Entrepreneur Of The Year și World Entrepreneur Of The Year sunt extensia firească a acestui angajament.

Programul Entrepreneur Of The Year a fost demarat de EY în 1986, în Statele Unite şi, începând cu 1993, a fost extins la nivel internaţional.

Entrepreneur Of The Year este un program care se desfășoară în peste 150 de oraşe din 60 de ţări. Anul trecut a marcat debutul României în competitie, iar pentru prima dată în istoria concursului în acest an participă şi Belarus, Croaţia şi Peru..


Gala World Entrepreneur Of The Year aduce valoare adaugată tuturor participantilor, construind un prilej foarte bun de networking într-un context de clasă mondială și de divertisment.

Aceasta va include:

Vorbitori de renume ce vor ţine cap de afiş în fiecare zi, discutând subiecte relevante antreprenoriatului şi mediului de afaceri Introducerea unor sesiuni de jurizare şi a unor comisii de experţi interactive Invitarea unor vorbitori recunoscuţi la nivel mondial de a interacţiona cu participanţii

În cele mai multe ţări, procesul de nominalizare începe la nivel regional, câştigătorii fiind apoi eligibili pentru faza naţională a programului Entrepreneur Of The Year. Toţi câştigătorii de la nivel naţional sunt apoi calificaţi pentru a participa la competiţia mondială World Entrepreneur Of The Year. Nu există un alt proces separat de nominalizare pentru World Entrepreneur Of The Year, toţi candidaţii pentru acest titlu fiind calificaţi pe baza deţinerii la momentul respectiv a titlului de Entrepreneur Of The Year în ţara lor de origine.

La nivel mondial se va acorda un singur premiu, cel de World Entrepreneur of the Year, însă toţi participanţii din cele 60 de ţări înscrise în program fi introduşi în galeria World Entrepreneur of the Year Academy. În cadrul programului la nivel local desfăşurat în România se vor acorda 3 premii: Entrepreneur of the Year, Emerging Entrepreneur of the Year şi Social Entrepreneur of the Year*. În etapa mondială doar câştigătorul titlului Entrepreneur of the Year va participa, alături de toţi ceilalți câştigători la nivel naţional din țările înscrise, urmând ca un singur câștigător să fie desemnat World Entrepreneur Of The Year 2015.


* pentru înscrierea la categoria Social Entrepreneur of the Year (inclusiv a ONG-urilor) este suficient ca afacerea să fie operaţională de cel puţin 3 ani şi să aibă un flux de venituri de cel puţin 2 ani ca unice criterii pentru înscriere. Nominalizarea la această categorie limitează însă posibilitatea de înscriere pentru distincţia Entrepreneur of the Year în România și intrarea în competiția pentru premiul World Entrepreneur of the Year.

Înainte de începerea sesiunii de jurizare, fiecare membru al juriului independent primește un pachet detaliat de informaţii cu privire la câştigătorii din fiecare ţară. După o întâlnire privată între câştigătorii la nivel naţional şi membrii juriului aflaţi în Monte Carlo, juriul independent se va întruni separat pentru a discuta calificările fiecărui candidat şi pentru a selecta World Entrepreneur Of The Year 2015. Câştigătorul va fi anunţat la gala de decernare a premiului.

Juriul independent pentru World Entrepreneur Of The Year este compus din câştigători ai ediţiilor anterioare a Entrepreneur Of The Year dar şi din oameni de afaceri din diferite sectoare din întreaga lume.

Din moment ce majoritatea membrilor din juriu sunt câştigătorii etapei naţionale din ediţiilor trecute, credem că aceştia înţeleg cel mai bine importanţa unui proces de selecţie imparţial şi corect, care să menţină integritatea programului. Membrii jurului sunt schimbaţi de la an la an pentru a asigura gândire inovativă şi entuziasm în procesul de jurizare..

Premiul este acordat pe baza a şase criterii care să permită câştigătorilor naţionali o şansă egală de a concura: spirit antreprenorial, performanţa financiară, direcţia strategică, inovație, impactul asupra comunităţii şi integritate personală.