Bucharest Tower Center, etaj 22 B-dul Ion Mihalache
nr. 15-17 011171 Bucuresti, sector 1, Romania
+40 21 402 4000

2019 – 2020: Noutăți și provocări vamale

06.6.2019

Hotel Intercontinental, Sala Fortuna

09:00-16:30

Speakeri:

Dan Sorin Marian – Şef Serviciu ANCEX

 

Mihai Petre – Director, Comerț Internațional, EY

 

Emanuel Băncilă – Partner, Litigii și controverse fiscale, EY

 

Daniela Neagoe – Senior Manager, Comerț Internațional, EY

 

Cristina Galin – Senior Manager; Impozite indirecte și Comerț international, EY

 

Cosmin Dincă – Senior Consultant Comerț Internațional, EY

 

Anca Manea – Senior Consultant Comerț Internațional, EY

Despre eveniment

Atât la nivelul Uniunii Europene cât și la nivel național, în ultima perioadă au fost implementate mai multe modificări legislative, au fost publicate propuneri de modificare a legislației vamale și de asemenea, au fost actualizate ghidurile unionale de aplicare a legislației vamale. Aceste modificări și propuneri vor avea impact asupra modului de vămuire și asupra fiscalității agenților economici.

Conferința oferă participanților o abordare structurata a ultimelor modificări și impactul acestora asupra activității societății dumneavoastră și va fi susținută de cei mai experimentați specialiști ai noștri în domeniul vamal, precum și de reprezentanți ai autorităților.

Agenda conferinței:

Înregistrarea participanților (09:00 – 09:30)

Sesiunea I (09:30 – 11:30)

  • Brexit update      
  • Impactul potențial asupra lanțului logistic de aprovizionare
  • Taxe vamale în comerțul Marea Britanie vs. UE ?
  • Posibile măsuri tranzitorii
  • Recomandări post-Brexit
  • Produse cu dubla utilizare
  • Modul de reprezentare în vamă
  • Implicații vamale asupra companiilor nestabilite in Uniune începând cu 2020

Pauza de cafea (11:30 – 11:45)

Sesiunea II (11:45 – 13:00)

  • 3 ani vs. 5 ani pentru stabilirea unei datorii vamale
  • Control vamal ulterior pe 5 ani – Cum recuperam datoria vamala stabilita in plus?
  • Valoarea in vama – Compendium UE actualizat după 10 ani
  • Originea nepreferențială – Ghidul UE actualizat după 10 ani

Pauza de prânz (13:00 – 14:00)

 

 

Sesiunea III (14:00 – 15:00)

  • Acordul de liber schimb UE - Japonia
  • Certificatul de amânare de la plata TVA în vama – noutăți
  • Definiția exportatorului și impactul acesteia asupra TVA
  • Cine poate acționa ca exporator ?
  • Impact asupra tranzacțiilor în lanț din perspectiva TVA

Pauza de cafea (15:00 – 15:15)

Sesiunea IV (15:15 – 16:00)

  • Rambursarea de TVA pe repede înainte pentru exportul de mărfuri
  • Registrul special al exportatorilor
  • Produse accizabile – Atestate de comercializare angro/en-detail de produse energetice

Închiderea evenimentului (16:00 – 16:30)

Evenimentul este dedicat celor care activează în departamentele logistic/vamal, achiziții și financiar.

Taxa de participare este de 250 Euro + TVA pentru un participant reprezentând o companie. Dacă se înscriu și alți participanți din cadrul aceleiași companii (sau grup de companii), taxa pentru următorii participanți scade la 210 EUR + TVA. Participarea se face exclusiv pe baza confirmării înregistrării.